Tuesday, May 6, 2008

Alegeri?


Mergem la vot? Dar eu cu cine votez? Hei ai auzit ca Oprescu e din nou in carti?
Cata poleeeemica...dar noi cei de maxim 23 ani, noi cu cine votam? Ce fac partidele politice pentru noi, cum le diferentiam? Dupa ideologii si doctrine, dupa satisfacerea unui interes personal sau aspiram in van la indeplinirea promisiunilor primite?
Numai intrebari.
Mi-am adus aminte o clasificare a lui Maurice Duverger "teoria cercurilor" referitoare la gradul de interes fata de un partid, ce scade in intensitate o data ce te departezi de centru si mi-am pus intrebari din nou . Eu ce sunt un simpatizant sau potential aderent? sau ma complac cu situatia de simplu electron atras involuntar in subiectul politic. Pana la urma toti cadem intr-o ecuatie de tipul "consumator+prdus= nevoi satisfacute " .
Totul devine o continua oscilatie intre cererea de servicii mai bune, de conditii de trai mai usoare pentru noi sau microgrupul de apartenenta..
Figurile politice sunt de fapt produse ce sunt vandute prin campanii de comunicare intrecandu-se in eficienta.
Ei isi insusesc cu mandrie toate atuurile unui corn cu lapte , iar noi votantii gandim in acelasi mod anatomia procesului decisional de cumparare, pasii fiind urmati intocmai , de la aparitia nevoii nesatisfacute , evaluarea mentala a alternativelor (foaarte limitate) pana la evaluarea post- cumparare (in cazul acesta raspunsul la intrebarea “am votat bine?”).
In concluzie …..Have a bite …from my cornulet cu lapte si in plus invelit intr-un strat fin de ciocolata.

1 comment:

Anonymous said...

Jurizat :)